Betaling
Inden du betaler, skal du vælge om du vil betale med kreditkort, Forbrugsforeningskort, MobilePay, Google Pay, Apple Pay eller ViaBill. Der er ikke noget gebyr for at betale med kreditkort. Hvis oplysningerne på betalingsmodulet er korrekte, klikker du på "godkend ordre". Moms er inkluderet i alle priser (Hvis du bor på Grønland, eller andre lande uden for EU, bliver momsen fratrukket ved kassen).
Ordrebekræftelse og følgeseddel
Når du har sendt os en ordre, får du en e-mail, der bekræfter vore oplysninger vedrørende dit køb. Det er en god ide at printe den ud, så du har en skriftlig bekræftelse på købet indtil ordren er leveret. Ved levering er der vedlagt en følgeseddel, som bør gemmes i tilfælde af returnering, se under returret.
Leveringstid
Levering af den købte vare vil oftest ske indenfor 1-2 hverdage, såfremt varen er på lager. For at tjekke om din varer er lager skal du klikke på "Info"-knappen eller vælge størrelse for at se den aktuelle leveringstid for det givne produkt. Phono.dk hæver først din indbetaling når ordren er afsendt. Er der en ordre, som vi ved en fejl ikke kan levere, afviser vi som standard ordren eller alternativt tilbagebetaler vi en forudbetaling hurtigst muligt og senest indenfor 8 hverdage.
Fragtpriser
Der er en fragt på forsendelse af varer på Phono.dk. Priserne for fragt starter ved kr. 39,95. Systemet beregner automatisk taksten på ordren, og du ser den samlede pris på vare og forsendelsesomkostninger inden du accepterer betalingen.
Levering inden for landets grænser sker via GLS eller DAO, uden for landets grænser via DAO eller DHL.
OBS! Modtager du en defekt/skadet pakke, skal du melde det til os straks, og senest 2 hverdage efter modtagelsen.
Ved køb for mere end kr. 699,- er fragten gratis (gælder kun i Danmark og til DAO Pakkeshop, og enkelte produkter sendes ikke fragtfrit såsom pladespillere og boxset)
GRATIS afhentning på vores lager i Viborg, Klokkestøbervej 29, 8800 Viborg.
Lageret har åbent:
Mandag til Fredag kl. 09.00-16.00.
Afhentning af varer i julen 2024 på vores lager i Viborg:
Fredag den 20. december kl. 9.00-15.00
Lørdag den 21. december kl. 10.00-13.00
Søndag den 22. december kl. 10.00-13.00
Mandag den 23. december kl. 10.00-13.00
Fredag den 27. december kl. 10.00-13.00
Adressen er Klokkestøbervej 29.
Parkering lige udenfor døren. Gå bare ind og tryk på klokken for ekspedition. Vi ses!
Returret
Hvis du er utilfreds med den bestilte vare, kan du returnere varen inden 14 dage efter modtagelsen og få pengene tilbage. Du skal dog være opmærksom på, at Phono.dk's omkostninger til ekspedition og fragt og dine udgifter til fragt ikke tilbagebetales. For at du kan gøre brug af returretten skal varen være intakt og ubrugt, og al originalemballage skal være vedlagt. Returnering skal ske i forsvarlig indpakning. Følgeseddelen bedes vedlagt varen sammen med en kort begrundelse for returnering. Ombytning af tøj p.g.a. forkert størrelse sker kun I det omfang Phono.dk er skyld i fejlen. Ved ombytning til anden størrelse på baggrund af kundens fejlvurdering, sker kun mod betaling af forsendelsesomkostninger og såfremt varen ikke fremstår som "brugt". Du kan også udnytte din fortrydelsesret ved at nægte at modtage varen.
Du kan med fordel bruge vores kontaktformular som du tilgår her.
Returret for LP købere
Som udgangspunkt fungerer de samme regler for retur, som ovenfor. Men ifbm. LP køb er der nogle kriterier, som du bedes orienterer dig om.
1) Seemsplit på dine LP'er.
Det er noget der som regel sker ved fragtfirmaers håndtering af pakker, og det er desværre ikke noget vi erstatter. Det skyldes, at er der er tale om en "kosmetisk fejl", og altså ikke noget der har indflydelse på afspilningen af selve pladen. Der er forskellige grader af "seemsplit", og vi vurdere altid din sag hvis du henvender dig, da det kan være så voldsomt at vores transportør erstatter din pakke, hvis skylden er deres.
Vi er selv vinylfolk, og synes også det kan være ærgerligt med et seemsplit, men vi kan desværre ikke garantere at disse skader ikke sker, da det er fragtfirmaets håndtering af pakken der afgør det. Vi gør alt hvad vi kan for at pakke så godt som muligt, så disse ting ikke sker, men kan ikke garanterer det, desværre.
2) Bukkede hjørner og ødelagte covers.
For at vi kan erstatte bukkede hjørner, er vi nødt til at se om indpakningen har lidt overlast. Hvis det er tilfældet, så kan vi tilskrive ødelæggelsen vores transportør, og vi erstatter pladen. Er der tale om bukkede hjørner fra start grundet fabrikken har "shrink-wrappet" pladen for hårdt, er det en kosmetisk fejl, og er ikke noget vi kan erstatte. Vi sorterer altid dem med fejl fra, som vi finder ved lagerførelse, så du altid får de bedste skiver.
Oplever du et ødelagt cover (revet itu/skåret i/eller lign.) så erstatter vi din bestilling, så vidt det er muligt. Du bedes sende dokumentation i form af billeder af LP og emballage, så vi har det i det videre forløb.
3) Pladen støjer, hopper eller har synlige fejl.
Oplever du en af disse ting, bedes du gøre følgende inden du henvender dig.
- Test pladen på en anden pladespiller
- Rens pladen med børste til formålet
- Tjek indstillingen af din pick-up
- Afspiller den i korrekt hastighed
- Er der synlige "skader" på LP'en
Vær dog opmærksom på, at hvis der er en mislyd/skratten i din plade, er der sikkert også i alle andre i samme oplag, da det trykkes samme sted. Så at ombytte pladen løser højst sandsynligt ikke problemet, og derfor beder vi dig gå tjek-listen igennem. Når du har været tjek-listen igennem, hjælper vi dig gerne med en evt. ombytning.
Returvare returneres til følgende adresse:
Phono.dk
Att. Returafd.
Klokkestøbervej 29
8800 Viborg
Reklamation
Phono.dk har sædvanligt produktansvar for de leverede varer. Såfremt du finder mangler eller fejl ved varen, bedes du sende en e-mail til kontakt@phon.dk. Herfra kontaktes du af vores kundeservice med henblik på afhjælpning, genlevering eller afslag i prisen, såfremt der er tale om en fejl på produktet, der ikke er forsaget af kunden.
Når du handler på Phono.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger om en fejl eller mangel, der ikke er forårsaget ved forkert brug af varen.
Du kan med fordel bruge vores kontaktformular som du tilgår her.
Hvis du vil klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Andet
Vi tager forbehold for trykfejl i annoncerede priser, udsolgte varer, begrænset mængde af vare, fejl i lagerbeholdning, samt svigtende leveringer fra leverandører.
Du står selv inde for rigtigheden af de afgivne oplysninger. Ved misbrug eller mistanke om misbrug samt ved mangelfulde oplysninger forbeholder Phono.dk sig ret til at undlade at effektuere ordrer.
Vores juridiske navn er:
SMD Entertainment A/S
Klokkestøbervej 29
8800 Viborg
Cvr. nummer 33 38 29 79
Email: kontakt@phono.dk
Telefon 86 62 16 22 - hverdage 9.00-13.00
|